Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.11.2021 alkaen.

Verkkokaupan tiedot

LifeMed Oy

Billskogintie 23 K

02580 SIUNTIO

(09) 8870 720

info@lifemed.fi

Yleistä

LifeMed Oy:n verkkokaupassa myydään tuotteita yrityksille, julkisille toimijoille sekä kuluttaja-asiakkaille Suomessa. Yritys- ja yhteisöasiakkuus vaatii rekisteröitymisen. Tuotesivulla on kirjautuneille asiakkaille nähtävissä sekä arvonlisäverolliset että arvonlisäverottomat hinnat. Pidätämme oikeudet toimitusehtojen, rekisteriselosteen, hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Verkkokaupassa näytetyt hinnat voivat poiketa muuta kautta (esimerkiksi myyjän tekemät tarjoukset) annetuista hinnoista.

LifeMed Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on LifeMed Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. LifeMed Oy ilmoittaa asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa tai laskulla (vain yritysasiakkaat ja julkiset toimijat). Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tietosuoja

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen taikka perintään sekä asiakassuhteen ylläpitämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilauksen tiedot siirtyvät automaattisesti Netvisor-taloushallintojärjestelmään, jossa niitä käytetään tilauksen käsittelyä ja laskutusta/maksutapahtuman kirjausta varten. Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä verkkokaupan tietosuoja-sivulla sekä osoitteessa www.lifemed.fi ja www.lifevet.fi.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Paytrail, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat korttimaksu sekä verkkopankkimaksut. Yritysasiakkaille ja julkisille toimijoille on maksuvaihtoehtona myös lasku. Yritysten ja yhteisöjen on ilmoitettava Y-tunnus ja muut tilauksen käsittelemiseksi tarvittavat tiedot tilausta tehdessään. Tarkistamme yrityksen luottotiedot ennen tilauksen toimittamista. Viivästyskorko veloitetaan korkolain mukaan. Muistutusmaksu 5 euroa. Kaikki tuotteet ovat LifeMed Oy:n omaisuutta, kunnes koko kauppasumma on maksettu.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

LifeMed Oy

Billskogintie 23 K

02580 SIUNTIO

(09) 8870 720

info@lifemed.fi

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. Käytössämme ovat seuraavat toimitustavat:

DB Schenker parcel toimipaikkaan (kuljetus perille arkisin klo 8-16), painon mukaan alkaen 19 € (alv 24%)

DB Schenker noutopistepaketti (toimitus noutopisteeseen), 9,90 € (alv 0%)

Toimitusaika

Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on normaalisti n. 1-2 työpäivää. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu tuotteen kohdalla. Jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita, ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille tilaamisen jälkeen.

Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan mahdollisuuksien mukaan poikkeavista toimitusajoista.

Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. LifeMed Oy tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.

Palautusehdot

Palautus, joka ei johtu viallisesta tai väärin toimitetusta tilauksesta, palautetaan asiakkaan omalla kustannuksella. Mikäli palautuslähetys järjestetään LifeMed Oy:n toimesta, veloitetaan siitä toimituskuluja vastaava maksu joko laskulla tai summa vähennetään Paytrailin kautta palautettavasta summasta.

Kuluttajilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti: Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkotesterit, nappikuulokkeet ja hands-free –laitteet sekä vaipat ja muut vastaavat hoitotuotteet.

Palvelutuotteilla tai digitaalisella sisällöllä ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu, tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu sinun annettua suostumuksesi toimittamisen aloittamiseen ja jos peruutusoikeuden puuttumisesta on kerrottu ennakkoon. Huomioitahan, että räätälöidyillä tuotteilla tai asiakkaalle varta vasten toimittajaltamme tilatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Palautus, joka ei johtu viallisesta tai väärin toimitetusta tilauksesta, palautetaan asiakkaan omalla kustannuksella. Mikäli palautuslähetys  järjestetään LifeMed Oy:n toimesta, veloitetaan siitä toimituskuluja vastaava maksu joko laskulla tai summa vähennetään Paytrailin kautta palautetusta summasta.

Yritysasiakkaita pyydämme palautusasioissa olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme:

LifeMed Oy

Billskogintie 23 K
02580 SIUNTIO

(09) 8870 720
info@lifemed.fi

Takuu

Takuuaika- ja ehdot vaihtelevat tuotteittain tuotteen valmistajan antamien takuuaikojen ja -ehtojen mukaisesti.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus. Noutopistepaketit, joita asiakas ei nouda 7 päivän kuluessa lähetetään takaisin LifeMed Oy:lle ja hyvityksestä vähennetään käsittelykuluja 9,90 € (alv 24%) Mikäli haluat palauttaa tilauksesi, sinun tulee hakea pakettisi ja olla yhteydessä asiakaspalveluun.

Reklamaatio

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostosta ja sen ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. LifeMed Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta. Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen info@lifemed.fi tai kirjeenä osoitteella LifeMed Oy/ Reklamaatiot, Billskogintie 23K, 02580 Siuntio. Yritys- ja yhteisöasiakkaan on tehtävä reklamaatio viimeistään seitsemän päivän kuluessa tuotteen toimituksesta tai muuten tuote katsotaan toimituksi virheettömänä ja oikea-aikaisesti.

Yritys- ja yhteisöasiakkaita koskevat erityisehdot

Yritys- ja yhteisöasiakkaan on tehtävä mahdollinen reklamaatio viimeistään seitsemän päivän kuluessa tuotteen toimituksesta tai muuten tuote katsotaan toimituksi virheettömänä ja oikea-aikaisesti.

LifeMed Oy ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. LifeMed Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Yritys- ja yhteisökäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa LifeMed Oy:n vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun, ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Digitaaliselle medialle tallennettu data ja ohjelmistot ovat loppukäyttäjän vastuulla. Asiakas on vastuussa varmuuskopioiden ylläpitämisestä.

LifeMed Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. LifeMed Oy ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

Lahjakortti